Οδηγίες για την αντιμετώπιση των σεισμών

Α. ΣΕΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Κατά την διάρκεια της σεισμικής δόνησης οι μαθητές ενεργούν ως εξής:

1.    Μπαίνουν αμέσως κάτω από τα θρανία και ο εκπαιδευτικός κάτω από την έδρα για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί ο σεισμός. Όλοι κρατούν γερά το ένα πόδι του επίπλου κάτω από το οποίο βρίσκονται.
2.    Περιμένουν ψύχραιμα, χωρίς πανικό.
3.    Δεν εγκαταλείπουν το κτίριο κατά την διάρκεια του σεισμού.
4.    Δεν πλησιάζουν κοντά σε παράθυρα ή τζαμαρίες.
5.    Δεν προσπαθούν να διαφύγουν από τα παράθυρα.
6.    Δεν μπαίνουν στο κτίριο όσοι μαθητές βρίσκονται στο προαύλιο, ενώ ταυτόχρονα απομακρύνονται από τους εξωτερικούς τοίχους του σχολείου.

Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης

7.    Έχουμε καταρχάς εκκένωση αιθουσών διδασκαλίας. Κάποιος εκπαιδευτικός (Γραμματέας) ή ακόμη και ο διευθυντής ανοίγουν , όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, όλες τις πόρτες εξόδου του σχολείου. Συγχρόνως κάποιος αναλαμβάνει να διακόψει τις παροχές νερού και του ηλεκτρικού ρεύματος.

Ο εκπαιδευτικός φροντίζει για την εκκένωση της αίθουσας του:

8.    Ανοίγει την πόρτα της αίθουσας.
9.    Ελέγχει την κατάσταση του κτιρίου κατά μήκος της διαδρομής διαφυγής.
10.    Καθοδηγεί τους μαθητές στην έξοδό τους, ανά πτέρυγα θρανίων διαδοχικά (πρώτη αυτή η σειρά κοντά στην πόρτα), αφού πρώτα τους υπενθυμίσει ποιος θα είναι ο χώρος συγκέντρωσης. Οι μαθητές γρήγορα βγαίνουν από την αίθουσα, χωρίς πανικό και φωνές, καλύπτοντας με τις τσάντες τα κεφάλια τους.
11.    Ο εκπαιδευτικός τελευταίος κάνει σινιάλο σε αυτόν της επόμενης αίθουσας και παίρνει το απουσιολόγιο μαζί του για την καταμέτρηση των μαθητών.
12.    Συντονίζει την με τάξη αποχώρηση των μαθητών ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και οι πιθανοί τραυματισμοί.
13.    Η εκκένωση του ισογείου γίνεται άμεσα αρχίζοντας από τις αίθουσες που βρίσκονται πιο κοντά στην πόρτα που οδηγεί στο προαύλιο.
14.    Η εκκένωση των αιθουσών του ορόφου γίνεται διαδοχικά, η μία μετά την άλλη, με πρώτη αυτήν που βρίσκεται πιο κοντά στη σκάλα. Ο εκπαιδευτικός που βρίσκεται στην αίθουσα αυτή ελέγχει την κατάσταση της σκάλας και παραμένει εκεί, έως ότου να εκκενωθούν και οι υπόλοιπες αίθουσες. Φροντίζει για την ομαλή ροή της εκκένωσης.

Β. ΧΩΡΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
Πρώτη συγκέντρωσης, μετά την εκκένωση των αιθουσών, ορίζεται το προαύλιο της Εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου.
Σε αυτό το στάδιο έχουμε τα εξής:
1.    Οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώνουν τους μαθητές τους και παίρνουν παρουσίες.
2.    Αν σημειωθούν απουσίες, κάποιοι εκπαιδευτικοί μπαίνουν στο σχολικό κτίριο για αναζήτηση τυχόν τραυματιών.
3.    Κάποιοι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν το σβήσιμο μικροπυρκαγιών.
4.    Κανένας μαθητής δεν μπαίνει πάλι στο κτίριο γιατί υπάρχει κίνδυνος λόγω μετασεισμών.
5.    Οι μαθητές παραμένουν σε απόσταση 5 μέτρων τουλάχιστον από τις όψεις του σχολικού κτιρίου και από τις περιφράξεις.
6.    Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν καταναλώνουν το νερό της βρύσης μέχρι να ελεγχθεί η καταλληλότητά του από ειδικούς.
7.    Όλοι αποφεύγουν την οποιαδήποτε επαφή με πεσμένα ηλεκτροφόρα καλώδια και μεταλλικά κιγκλιδώματα γιατί υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας.
8.    Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές παραμένουν στο χώρο συγκέντρωσης μέχρι να υπάρξει πληροφόρηση για την κατάσταση που επικρατεί και να έρθουν οι γονείς για την παραλαβή των παιδιών τους.
9.    Εάν υπάρχουν μαθητές ή εκπαιδευτικοί παγιδευμένοι καθώς και πυρκαγιές που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ειδοποιούνται οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης- παροχής βοήθειας που είναι η Πυροσβεστική, Ε.Μ.Α.Κ και το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας.

 

Γ. ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΕΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Μετά τη λήξη του σεισμού και με ευθύνη των διδασκόντων καθηγητών οι μαθητές εξέρχονται από τις αίθουσες και απομακρύνονται από το κτίριο.

Πρώτα εξέρχονται οι μαθητές από την :

Έξοδος προαύλιου:
Αίθουσα-Α3, αίθουσα ?Α4, αίθουσα ?Α2, αίθουσα-Α1, βγαίνουν στο προαύλιο  περιμετρικά του Σχολείου οδηγούνται στην έξοδο της οδού Αναλήψεως, όπως δείχνει το σκαρίφημα ορόφων.
Ταυτόχρονα από τον 1ο όροφο βγαίνουν οι μαθητές του Β1 και μετά του Γ4
Έξοδος οδού Αναλήψεως
Αίθουσα-Β2, εργαστήριο Φυσικής (μικρό), εργαστήριο Φυσικής (μεγάλο), αίθουσα μικρή (δίπλα στο εργαστήριο Φυσικής, αίθουσα ?Β3, αίθουσα-Β4
Πρώτος όπου και αν βρίσκεται εξέρχεται ο υπεύθυνος για να ανοίξει την κεντρική εξώπορτα (που θα είναι η καθαρίστρια που εκείνη την ώρα είναι σε υπηρεσία), στη συνέχεια ακολουθούν οι μαθητές από το Εργαστήριο Πληροφορικής - μετά το μαθητές από την αίθουσα του Γ1, οι μαθητές από την αίθουσα του Γ2, οι μαθητές από την αίθουσα του Γ3, οι καθηγητές από το γραφείο τους και τέλος ο Διευθυντής.
Αν συμβεί κάποιο από τα κλιμακοστάσια να έχει καταρρεύσει τότε δίνεται εντολή στους μαθητές να κατευθυνθούν προς το άλλο κλιμακοστάσιο με αντίστροφη σειρά εκκένωσης του κτιρίου για τον 1ο όροφο μόνο.

Δ. ΣΕΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΕΙΜΑΤΟΣ Ή ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ
Σ? αυτή την περίπτωση οι μαθητές που βρίσκονται στο προαύλιο παραμένουν στο χώρο του προαύλιου κατά τη διάρκεια του σεισμού (σε καμία περίπτωση δεν μπαίνουν στο κτήριο) και αποχωρούν πρώτοι προς την έξοδο του σχολείου με κατεύθυνση το χώρο στον Άγιο Δημήτριο.
Επίσης και οι εξωτερικές αίθουσες (αν γίνεται μάθημα) αποχωρούν αυτόνομα μετά το σεισμό με ευθύνη του καθηγητή.